Fragt 39 DKK | Levering 1-3 hverdage | Returret 14 dage

FAQ

På denne side finder du nogle af de oftest stillede spørgsmål

Sælger

Hvordan opretter jeg en shop?

For at oprette en shop, skal du først oprette en bruger. Det kan du gøre her. Når du er logget ind, får du adgang til fanen "Opret shop."

Hvor lang tid ligger mine produkter til salg?

Alle produkter er til salg i et år. Du kan løbende fylde din shop op. Det betyder, at du kan have 5 forskellige indleveringer i din shop samtidig. Hvis du, mod forventning, ikke får solgt alle dine produkter efter året er gået, fra de bliver sat til salg, har du følgende valgmuligheder:

  • Donér produkter til en velgørende organisation.
  • Få produkter returneret via GLS, hvor du betaler alle omkostninger.
  • Afhent produkter gratis på Shell, Hovedgaden 2, 5853 Ørbæk.
Varebetingelser

Det er ikke muligt at sælge store produkter som fx barnevogn, klapvogn eller puslekommode.

Alt tøj skal være vasket og produkter skal være vasket eller tørret af, såfremt det er muligt for det enkelte produkt. Modtager Minifique tøj eller andre produkter, der mod forventning skulle være ildelugtende, hullet, plettet, beskidt, beskadiget eller defekt, som har betydning for brugen af produktet og produktets stand, forbeholder Minifique sig retten til at frasortere disse. Dog tager Minifique mod sko og overtøj med almindelige brugsspor. Minifique vurderer om det enkelte produkt er salgsbart.

Minifique tager ikke imod ulovlige kopivarer, stjålne varer eller produkter, der er åbnet/taget hul på fx en halv pakke bleer/ammeindlæg.

Minifique opfordrer dig til at kigge dine produkter kritisk igennem og:

  • kontrollerer, at alle produkter er komplette.
  • kontrollerer, at der ikke mangler brikker i et puslespil.
  • kontrollerer, at der ikke mangler knapper/lynlåse.
  • kontrollerer, om lyd/lys virker i legetøj. Hvis det ikke virker, og produktet herfor mister sin brugbarhed, modtager vi det ikke. Men har det ikke har betydning for brug af produktet, noteres det blot af dig i det online indtastningsskema på minifique.dk, når produkterne er fotograferet og du skal godkende dine produkter.

Minifique kontrollerer lyd og lys. Minifque kontrollerer ikke, om legetøj er komplet (f.eks. puslespil, bilbaner, LEGO-sæt).

Minifique bestemmer egenhændigt, om Minifique vil sætte en brugers genstande til salg på minifique.dk. Minifique meddeler brugeren, hvilke genstande Minifique ikke ønsker at sætte til salg på minifique.dk.

Hvordan fremstår mine produkter bedst?

Minifique vasker eller stryger ikke dine produkter. Vi opfordrer til at stryge, knappe og lyne de nødvendige produkter således, de er præsentable, når de skal fotograferes.

Jeg ønsker at sælge som sampak

Hvis produkter skal sælges i fællesskab, skal du pakke produkterne sammen eller på anden måde tydeligt vise, at produkterne skal sælges samlet.

Specifikationer til GLS afhenter privat
  • Pak dine ting ned i max 3 kasser og emballér dem forsvarligt.
  • Benyt gerne få, men store kasser (fx flyttekasser.)
  • GLS afhenter dine kasser på en valgfri dato og adresse i Danmark, uanset om du er hjemme eller har sat kasserne ud.
  • Det er vigtigt, at GLS kan finde dine kasser og at de er sat frit tilgængeligt, da vi ellers opkræver et gebyr på 200 DKK for ulejligheden.
  • Hver kasse inkl. produkter må max veje 10 kg. Vejer kassen mere opkræves et gebyr på 50 DKK.
  • Hver kasse må max måle 300 cm i omkreds.
  • GLS kan afvise eller returnere pakker, som ikke er forsvarligt emballeret. Læs evt. deres betingelser ved spørgsmål.

Specifikationer til indlevering i GLS PakkeShop
  • Pak dine ting ned i max 3 kasser og emballér dem forsvarligt.
  • Benyt gerne få, men store kasser (fx flyttekasser.)
  • Påsæt en pakkelabel på hver kasse med Minifique som modtager.
  • Modtag pakkelabels pr. post for 19 DKK eller print selv pakkelabels, som fremsendes på mail.
  • Hver kasse inkl. produkter må max veje 10 kg. Vejer kassen mere opkræves et gebyr på 50 DKK.
  • Hver kasse må max måle 300 cm i omkreds.
  • GLS kan afvise eller returnere pakker, som ikke er forsvarligt emballeret. Læs evt. deres betingelser ved spørgsmål.
Specifikationer til lokal indlevering, Fyn
  • Indlevering på Shell, Hovedgaden 2, 5853 Ørbæk.
  • Pak dine ting ned i max 3 kasser/sække og emballér dem forsvarligt.
  • Benyt gerne få, men store kasser/sække (fx flyttekasser.)
  • Påsæt synligt shopnummer på HVER kasse/sæk.
  • Kvittering modtages ved indlevering.

Hvordan ved jeg, min indlevering er modtaget?

Du modtager en mail, når dine produkter er ankommet til Minifique. Desuden også, når de er klar til gennemgang/prissætning og ligger klar til salg.

I min indlevering er der frasorterede produkter?

Der er tre valgmuligheder for frasorterede produkter:

  • Donér produkterne til en velgørende organisation.
  • Få produkterne returneret, hvor du som sælger betaler alle omkostninger.
  • Afhent produkterne gratis på Shell, Hovedgaden 2, 5853 Ørbæk.
Hvor opbevarer I alle produkter?

Alle produkter opbevares på et isoleret og opvarmet lager.

Jeg kan ikke nå at prissætte mine produkter på én gang

Indtast dine priser/kommentarer på samme enhed hver gang, så husker systemet dine indtastninger.

Ændring af priser/kommentarer

Beskrivelse af produkter er udarbejdet af Minifique. Du kan tilføje supplerende kommentarer, men ikke ændre i Minifiques beskrivelser, da Minifique vurderer, dette er væsentlig info for køber. Priser er enten fastsat af dig – eller af Minifique, hvis sælger har tilvalgt dette. Du kan ændre priser på alle produkter løbende, når du er logget ind, under fanen ”mine produkter.”

Erhvervssalg på minifique.dk

Privatpersoner må ikke bruge minifique.dk på et erhvervsmæssigt grundlag. Salg af nye/brugte varer, der er købt med videresalg for øje og som har til formål at skabe økonomisk vinding for privatpersoner, anses i denne sammenhæng for at have et erhvervsmæssigt sigte.

Opfyldning af shop

Du kan fylde din shop op løbende, når det passer dig, mod betaling af den indleveringstype, du vælger. Der er ingen begrænsninger på antal af indleveringer.

Forsikring af produkter

Dine produkter er ikke forsikret hos Minifique. Det er derfor din egen forsikring, der skal sikre imod tyveri, skader, brand mv., mens produkterne er hos Minifique med henblik på salg eller returnering.

Kommission og udbetaling

Du kan anmode om udbetaling, når du ønsker. Når du anmoder, opgør vi dit salg, som følger kalendermåneden. Vi fratrækker automatisk kommission på 50% af salget. Hvis du har penge tilgode, når vi har fratrukket kommission, udbetales disse d. 20. i efterfølgende måned. Udbetaling kan ske til dansk bankkonto eller via MobilePay.

Hvad hvis jeg ikke får solgt nogle produkter?

Du vil altid skulle betale engangsbeløbet for at oprette en shop. Herudover også for indleveringstypen uanset om du sælger nogle produkter eller ej. Dog fratrækkes 50% i kommission kun af evt. salg.

Køber

Hvordan søger jeg på et shopnummer?

Øverst på vores website er der et søgefelt. Skriv fx ”Shop 20”.

Hvornår er jeg sikret, at produktet er mit?

Når du lægger produkter i indkøbskurven på minifique.dk, kan du ikke være helt sikker på, at det også bliver dine, førend du har betalt for dem. Dette af den simple årsag, at alle produkter er unikke. Alle købere skal derfor have lige mulighed for at købe produktet ud fra princippet ”først-til-mølle.”

Hvilke leveringsmuligheder er der?

Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder:

  • Levering til nærmeste GLS PakkeShop for 39 DKK
  • Afhentning hos Shell, Hovedgaden 2, 5853 Ørbæk for 19 DKK

Minifique leverer til hele Danmark, dog ikke Grønland, Færøerne eller udlandet.

Fortrydelsesret

Når du handler på minifique.dk, har du altid 14 dages fuld returret fra den dag, du har modtaget produktet. Dog kræves det, at produktet er ubrugt og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage/pakke. Læs mere om returnering her.

Reklamation

Alle produkter kontrolleres for fejl og mangler, når de ankommer til Minifique. Skulle det ske, Minifique overser en væsentlig defekt ved produktet, som ikke er nævnt i produktbeskrivelsen, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, er det selvfølgelig muligt at lave en reklamation. Du kan lave en reklamation ved at kontakte os via mail [email protected]. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Husk at oplyse ordrenummer.

Er det muligt at købe et gavekort?

Ja, det er det. Kontakt os på mail med ønsket beløb, så fremsender vi det på mail eller pr. post.